Monday, April 12, 2010

all about ROKOK...!!

yeah... lama gler xupdate blog... bukan xnak update... but really2 malas... n xbukak ternet pun sebenarnya.... asyik menghadap design.... n menghadap game..!! hahaha.. kurang2 hilang stresss...

first thing... nape aku ttb nk bukak cter blog aku dengan tajuk yang sebegini... ahahaha... aku just baru je teringat... omar pernah suruh aku tulis psl bnde ni... mase aku buat blog kat myspace satu ketika dulu... hehehe.... camner aku leyh teringat lak en kat bnde nie... tadi tyme aku amek adik aku kt skool dier... pastu berhenti kt simpang ni en... psl pe berhenti... biaselah... traffic light.... aku kan pemandu berhemah... lama sket pas aku berhenti.... datang satu motor berhenti sebelah aku... budak2... hisap rokok sambil bawak motor... hadoyyy.... klu sorg je yang hisap xpew... ni dua2 ekor hisap... pemandu n penunggang... adoyyy... xberdisiplin langsung....

aku bukan la anti en ngan budak2 yang hisap rokok ni.... klu aku anti xkan la 90% kawan lelaki aku hisap rokok... boleh kire dengan jari kaki kawan aku yang yang xhisap rokok... but aku xsuke orang yang hisap rokok xberdisiplin.... hisap sembur kat orang.... pastu xberhenti2 merokok... bercakap pon merokok... masuk tempat larangan pun sebat jugak rokok tu.... aku btol2 marah dengan golongan2 ini.... korang nk hisap rokok korang punye psl la en... ape plak aku nk peduli.. tu hidup korang... korang rase enjoy hisap rokok buat r.... tapi msalahnya plezzz la tunjukkan yang diri tu dah matang n berdisiplin la sikit.... but aku rase mamat yang due ekor tadi tu dah xde tmpt laen kot nk merokok... klu hisap kt taman ke mane2 takot kantoi ngan mak bapak.. but aku tetap marah ngan tindakan due ekor mamat tadi.... klu kate eksiden x ke mati katak... pastu kantoi gak ngan mak bapak korg.... tapi xkene marah r.... mungkin tu yang korg nk kot... knape xkene marah??? nak marah pe orang yang dah xde???huhu....

bapak aku merokok gak... but aku respek betol dengan dier... tindakan merokok tu aku xrespek r.... tapi aku respek sebab dier disiplin... dalam kete xpernah nk merokok... atas motor pon xde plak merokok... kebanyakkan tempat dier merokok adalah restoran... dan luar rumah.... pas makan... kan berdisiplin tu.... klu kate korang yang merokok ni xleyh nak kawal pun perasaan nk merokok tu.... but cube disiplinkan tempat n mase korg merokok tu... yang terikut bapak aku merokok... adik aku yang no 3 ni.... erm... yang ni satu lagi perangai paling aku pantang... hisap rokok depan orang tua... ai... korang nk tunjuk yang korang ni dah besar sgt ke ape?? adik aku selambe dier je hisap rokok depan kawan2 bpk aku... depan orang2 tua yang btol2 tua... aku mmg panas tol dengan sikap yang cmnie... weyh budak2.... korang ni xblaja sivik ke?? ke korg ni xde agama... hormat la sket orang yang lagi tua.... xde langsung perasaan hormat susah r.... korang sgt korang dah besar sgt.... hidup korang tu dah power sgt ke?? ape yang korang pikir sebenarnya erk?? but aku respek ngan mmbr2 rapat aku.... pa'e, oma, ipin.. depan orang tua mintak izin en nk rokok... but kadang2 sembur kt aku tu yang aku berhangin tu....

kepada perokok semua.... korang boleh wat sesuke hati korang... korang nk merokok bape banyak... sehari sekaton pon xde hal.... but plezz... hormat orang laen... n berdisiplin la sket... bile korang berdisiplin... xde sape marah korang nk merokok... aku ni bukan la nk mengalakkan tabiat merokok lak en... but tapi klu dah korang rase korang nk buat bnde tu.... ape aku ade kuase nk halang kew??? bak kate nabil... ha lu pikir la sendiri... pikir ape?? pikir la diri sendiri... berani buat berani tanggung... halang pon korg tetap nk buat jugak... ha so pikir la sendiri ape yang lagi terbaik utk korg....

enjoy this life....
dun ruin this life....

No comments:

Post a Comment