Sunday, March 7, 2010

RamBut or HaiR..!!SeGalanya BerMulA diSini....

yeah....rambut adalah aset penting bagi seseorang....maybe jugak xpenting bagi sesetengah org...
but bagi aku...ianya adalah aset terpenting...rambut adalah seperti mahkota aku....
yang perlu aku jaga sebagai tanggungjawab yang telah diberikan pada aku....
ahahaha...adew mcm ahli politik x gaya aku xckp??hikhik....saje je nak test power...

kenapa tetiba aku nk cter psl rambut ni??huhu..sebenarnya aku terlalu byk idea utk aku tulis dalam blog nie...tadi mcm2 tajuk yang muncul dalam kepala otak aku ni...but aku rase buat mase ni aku paling berminat utk bercakap mengenai tajuk ini....sejak dari aku tadika, aku menyikat rambut aku belah tepi....selalunya belah kanan...ini disebabkan oleh kerana my father yg sikatkan rmbut aku...n kadang2 mak sikatkan...so mak akan ckp aku hensem sebab sikat belah tepi....huhu...

sampai darjah 2 aku sikat tepi....naek darjah 3, aku cube utk belah tengah...ini semua disebabkan oleh pengaruh misbun dalam cter anak2 sidek...ahahaha...!!satu lagi pengaruh yang kuat mase tu xsilap aku adalah david beckham n artis malaysia adalah tomok...ahahahhaa....ikot perkembangan semasa x aku??hikhik...n disebabkan belah tengah itulah, bapak n mak aku dah xckp aku ensem lagi...ahahaha...gler x??tpi aku tetap dengan pendirian aku...nak jugak belah tgh...yang kelaka nyer...kat sekolah pon mase tu ramai gler yang dengki ngan rmbut belah tgh aku...al maklum la...aku sekolah agama swasta mase sekolah rendah...semua orang pakai kopiah..tapi aku xpakai pon...mane orang xjeles...hikhik...


yang kelaka nyer en...aku buat belah tgh then ade satu helai rambut aku [mungkin bukan sehelai tapi biler dah bercantum aku ckp sehelai la..nak memudahkan pemahaman..]yang tgh2 akan tegak terpacak...ahahahaha...n budak2 tu semua suke la kcu rmbut aku yang belah tgh2 tu..
huhu...satu lagi yg menyebabkan dorg suke kcu rmbut aku..adalah sebab bile diorg cm acah2 nk sentuh dengan automatik aku akan mengelak..ahahaha...klaka gler bile igt zaman dulu....aku sebut la kt sini erk..antara orang2 yg suke mengacau rambut aku...yang paling suke kcu rmbut aku adalah akif....dier kelas laen nie...tpi aku xtaw nape dier suke kcu rmbut aku...solehuddin, lukman hakim n ramai lagi la..huhu...


belah tgh tu mmg lama la...dr sekolah rendah sampai form 2..aku still buat rambut belah tgh... satu lagi pengaruh yang kuat bagi aku dalam membuatkan aku bertahan dengan fesyen belah tengah ni adalah shah rukh khan...perrghh..dulu aku mmg minat gler hindustan..ahahha...ckp je cter pe..semua aku tgk....tapi yang mmg akan jadi fav aku adalah lakonan shah rukh khan ni la... hehehe....kire ade je lakonan dier aku xkan terlepas beli cd..hikhik...dulu aku xreti nk tgk2 wayang ni...beli cd jerk...tgk kt umah...ahahhaa....klu shah rukh khan ni aku mmg suke la rambut dier...dah la lebat, hitam berkilat, kering nmpak lawa, basah lagi la lawa... tu yang aku geram sgt2 tu....klu pempuan laen tgk dier ensem la hape en...but aku ni mmg tgk rambut.... sebenarnya aku nk ckp orang tu ensem pun pas aku tgk rambut dier...klu rambut dier mmg lawa mmg aku akan kater laki tu ensem la...hahahaha....gler taksub x aku psl rambut nie??tu la aku pilih tajuk ni untuk dibincangkan...korang rase cmner??hikhik....


masuk je form 3...aku dah mempelbagaikan rambut aku...kire setiap hari rambut aku akan bertukar la...orang pun pelik...bile men bola tu mesti aku letak minyak rambut sket kt rambut aku nie...ahahhaa....pastu dak2 bola tu semua cam tegur la...ko setiap hari tukar fesyen rambut...ahahha..aku gelak jelah....sbnrnya aku dah boring wat satu style je..so buat la byk2 style lak...kadang tu aku rase aku belah rambut ikut emosi aku...hikhik...tapi xtaw la org sekeliling aku perasan ke x...hehhee...


klu nk cter psl rambut ni....mase sekolah menengah aku ramai musuh...psl rambut jugak la...ahahahha...yelah..aku sekolah agama...orang semua g sekolah pakai songkok...aku xpkai...ahahaha..pakai bile perlu...aku ni dah la pengawas, pastu anak ustazah lak tu...ahahaha..mane orang x bengang bile tgk aku asyik xpakai songkok je....so pastu timbul la satu fitnah orang mengatakan yang aku ni nk tunjuk rambut....ahahhaha....adusss...yang part ni payah sikit la...aku msalahnya mmg xsuke pakai songkok...aku pon dah cube jugak pakai songkok n xbukak2...aku berjaya..but balik sekolah tu aku pening kepala yang teramat...perkara ni hanya diketahui oleh mak aku....klu korang nk taw...aku paling byk saket mase form 5 la...huhu...sebab aku telah memaksa diri aku pakai songkok...sebenarnya bukan nak poyo ke or ape...masalahnya mmg saket...huhu...but u know...everyone has their opinion about sumeting... aku rase bile aku pakai songkok mcm kepala otak aku ni ditekan....n xbebas utk mengeluarkan ideanya utk berfikir... sbb tu aku rase spm aku pon terok psl tu r...huhu..tapi jgn salah sangka..aku bukan buat alasan....aku jugak bukan xboleh pakai songkok..boleh...tapi bukan pada waktu belaja n pada waktu dan tempoh yang lama....pakai kopiah okay...hehehe..!!okay dah stop psl cter ni...aku pon rimas sebenarnya nk cter byk2 psl zaman sekolah nie...hihi...


sekarang ni..klu cter psl rambut, aku lebih suke rambut aku pendek tetapi lebat.... yang ni pulak aku rase dipengaruhi oleh seseorang atlet sukan yang berjaya....iaitu cristiano ronaldo dan david beckham sekali lagi...cristiano ronaldo yang mule2 sekali dtg ke manchester dengan gaya rambut yang xpernah dibuat orang..hahaha...mase mule2 aku tgk dier dulu...aku dah taw...dier akan membawa perubahan pada gaya n style rambut ramai orang....n orang laen akan berani mencuba fesyen yang pelik2 setelah cristiano ronaldo ni membuat penampilannya di manchester united....aku xbper tiru rambut panjang dier..but aku suke dan aku terus minat bile dier buat style rambut pndek...aku terus dpt idea bahawa aku lagi sesuai rambut pndek....hehehe..!! ni adalah antara gmbr dier yang berambut pndek yang mane style nyer aku tiru smpai skang...



ha.....caro x??stylos en??hihi...satu lagi perkara aku nk mention...korg dah tgk rambut shah rukh khan dalam cter dier yg baru tu??my name is khan.....pergghh...sebab dier dah rambut pendek la menguatkan lagi sebab kenapa aku nk rambut pendek...hihi...baru aku sedar aku rambut pendek lagi lawa...hihi....aku xde pic aku yang aku rmbut pendek skang ni....so lenkali la klu aku ade snap pic aku rmbut pendek ni...aku show kt korg...hikhik....


okaylah..sampai sini saje cerita aku...klu korg ade pendapat psl topik ni leyh cerita kt komen bawah ni...xpun kt ruangan ckp2 yang aku telah sediakan kt blog aku nie....
lastly but not least...
this is ur life... u have to decide it... jgn serahkan kehidupan ini pada orang laen... n jgn sesekali menyesal dengan hidup n keputusan yang telah anda buat dalam kehidupan ini.... just enjoy this life as much as u can while u have chance....

p/s : kesimpulannya, 3 orang yang paling berpengaruh dalam hidup aku dalam mengayakan rambut aku adalah david beckham, cristiano ronaldo, dan shah rukh khan....bagaimana dengan anda??huhu....

enjoy this life....!!

No comments:

Post a Comment