Wednesday, March 10, 2010

great moments come when u calm.....!!

hari ni 10 mac 2010...ada satu perkara penting yang perlu menjadi ingatan aku sepanjang hidup aku... iaitu buzday my mum... setiap tahun pada tanggal ini aku akan mengucapkan selamat hari lahir kepada mak aku yang tercinta.... mak, selamat hari lahir...amy doakan mak panjang umur, dimurahkan rezeki selalu, n ceria selalu... mcm tahun lepas, xde hadiah pon utk mak aku... huhu.. cyan mak aku.... amy xkeje lagi... ape yang mampu amy bagi hanyalah doa... hope mak faham... aku xde la xpernah langsung xbagi hadiah kt mak aku en... aku ade jugak bagi dulu.. aku igt lagi time aku spm aku keje jap then aku bagi abah duit n suruh abah belikan hadiah untuk mak... abah pun belikan sepasang baju untuk mak dengan duit tu... sampai skrang mak still pakai baju tu... alhamdulillah...hehehe.!!

mengenai tajuk aku??kenapa tajuk aku camtu??hehehe...ni antara falsafah hidup aku sebenarnya... klu korang xpercaya korang boleh test... bagi aku bnde ni mmg selalu berlaku kat aku... minggu ni aku memang tenang sesangat... selalu aku klu kene saman aku melenting gile bangang la... marahkan mbsa pe semua... but minggu ni aku cam xde melenting pon... rase terganggu sket tu ade la... but aku cam releks je en.... aku pon xtaw napew aku releks sgt... samada aku dah makin matang pemikiran or aku dah jadi makin cool?? ahahaha....

banyak perkara yang mane aku rase great moment bagi aku berlaku hari ni... firstly, aku dapat kasut futsal tanpa dijangka... huhu... begini cerita nyer.. adik aku yang btol2 bawah aku ni... namenya zul fadzli azim.... umur?? 19 tahun... ahahaha.... nak kenalan?? ckp je ngan aku... hikhik... die balik umah tadi then terus ajak aku teman dier carik barang... so aku teman jelah en... abg misali x aku?? kitorang pon pegi le alam sentral... sampai je terus menuju ke al-ikhsan... sebab mmg dah taw nak cari pe en.. huhu... sampai sane kasut semua xde saiz.... pilihan pon xbyk.. staff kt situ ckp dah banyak abes kasut kt situ... aduss.. aku pulak membalas... sekarang ni musim beli kasut ke?? mmg xbesh btol la.. selalu bile aku datang sane just tgk2 kasut2 kt situ... byk je plak kasut yang lawa2... byk je choice... sampai time nak beli semua dah xde... adoyy.... tapi selalu mmg camtu en?? huhu.. entah la... tapi cm biase... aku tetap cool... g plak ke pkns.. carik kasut adik aku... then sekali jumpe... saiz pon ade.. xpikir apew tros je angkut... huhu..!!rm 200 free socks..huhu... adek aku plak mmg dah teringin sgt nk kasut futsal... dier men beli jelah.... pastu dier offer kt aku plak.. ckp aku nak x kasut futsal... huhu.. aku pon mmg dah teringin lame nak en... ahahaha...!! ape laga.... carik la en... dah orang offer... hikhik.. tros g sacc... g buti new balance... jumpe satu.... warna purple.. hikhik..!! aku try saiz 9... muat... tros angkut... huhu.. harga.. rm 160... huhu....

kasut adik aku

dulu aku pernah jugak nak beli en.... tapi selalunya bajet aku rendah.. huhu... so mmg klu beli pon kasut murah2... teringin xteringin dah bajet xde... nk wat cmner en... time ade duit pon aku selalunya ketepikan bnde nie... sebab aku rase mcm nk buat bnde laen... so hari ni aku blaja sumting... jgn berkira sgt sebenarnya... klu berkira sgt duit tu akan baes jugak... tapi xtaw abes kt mane... so bek kiter beli brg yg buat kite puas hati.. yang nampak ape kite buat dgn duit tu... hehehe..!!

kasut aku plak....

bnde kedua yang mengembirakan aku... puan zu col aku mase aku ondaway balek umah... dier nak tolong aku dapat keje... wah beshnya...!! oh sebelum terlupe, puan zu adalah mentor aku dan juga lecture aku time aku blaja kt kolej... she is my fav lect at that college... thankz puan zu... jasa baek puan sentiase dan amat dihargai oleh saya... korang tgk.. punyer la baek puan zu... sampai aku dah abes kolej pon dier still cntact aku n nak tolong aku dapatkan keje... tapi yang aku pelik dengan dak2 kolej skang ni yang xnak blaja... xnak berusaha bersungguh2 wlupun dah dapat lect yang baek mcm puan zu tu... serius aku pelik gler... dier dah buat segalanya untuk korang berjaya... tapi korg yang xnak.. so jgn salahkan dorg bile hidup korg xterurus kelak... dier xde rugi pape.... tapi wlupun camtu dier tetap sedih bile korg nk hancurkan mase dpan korg... lantak korg la en... hidup korg... but ape aku nk ckp jgn menyesal di kemudian hari...

sebenarnya tajuk aku ni pon aku nak tujukan pada bebudak SPM yang bakal mengambil result pada esok hari.. hahahaa..!! abes la korg... mesti korg xtido mlm nie memikirkan result korang.... hehehe... xguna dah... semua dah berlalu... so better korg dengar ckp aku... just chill n releks... then tido dengan tenang.... semuanya mesti okay esok... hehehe..!! pegang pada prinsip nie... great moment come when u calm... okay..!! aku pesan bnde ni kt diri aku jugak...


enjoy this life....!!
peace, peace, peace...!!

p/s : mak aku punyer buzday tapi dier xdpt pape... aku plak yang dapat ape yg aku nak..!!huhu...
this is very great moment... thankz to my brother...!!

No comments:

Post a Comment